zondag 27 april 2014

Wellness, daar zeggen we geen nee tegen!

Omdat het hier niet altijd serieus en triestig moet zijn, een leuk blogje over mijn wellnessavonturen.

Want dat is wat me volledig kan ontspannen. Relaxen in de jacuzzi tot ik er als een oud vrouwtje uitzie (toch aan de vingertjes en teentjes). Liefst in goed gezelschap natuurlijk en als het kan met nog een extra behandeling erbovenop.

Ik ging de laatste maanden al tweemaal met mijn liefste tante naar Thermae Boetfort in Melsbroek. Dit is een wellness in een kasteel, mooi gerenoveerd. Je hebt er een gedeelte voor badkledij en voor naakt. De eerste keer durfden we nog niet goed en zijn we in het veilige badkledij-gedeelte gebleven. Wat trouwens heel mooi is en met voldoende faciliteiten. 3 jacuzzi' buiten, een buitenzwembad, ligweide, verschillende sauna's, etc. We zijn wel eens gaan "piepen" in het naaktgedeelte en zagen direct dat dit een stukje groter was en nog meer faciliteiten had. De tweede keer gingen we dus all-the-way. Angst overwonnen, en daar was eigenlijk niets aan. Tenslotte loopt iedereen daar zo rond, en 't is nog relaxer zonder stofjes.

Van behandelingen kan ik de bamboo facial massage echt aanraden. Massage van je hoofd, gezicht, hals en schouders met heerlijk ruikende lotion. Zalig! Ook de kruidenstempelmassage is top. Eerst wordt je rug uitgebreid gemasseerd met lekker ruikende kruidenstempels. Vervolgens massage van de onderbenen en voeten. Om dan te eindigen met een hoofdmassage. Als je dan nog niet zen bent dan weet ik het ook niet meer.

Voor meer info: Thermae Boetfort


1 opmerking: