donderdag 24 april 2014

Regelmaat...

Sinds maandag ben ik terug thuis na weer 2 weken ziekenhuis. Ik heb zelf beslist om me te laten opnemen, was te fel verzwakt. Ze hebben me weer wat opgelapt. Baxtervoeding gegeven en vanalles wat ik tekort had in mijn bloed. Ook wat onderzoeken gedaan. Met minder positief resultaat. Het plekje in de hersenen is groter geworden, daardoor was/is de hersendruk te groot en dat verklaard waarom ik constant misselijk was. De chemo werkt dus niet in de hersenen, wat niet wil zeggen dat hij niet werkt op de rest.

Nu, om dit op te lossen krijg ik cortisonen, dit zou het vocht rond het plekje moeten verminderen en zo ook minder hersendruk geven. Dat is nog even afwachten of dit blijft werken.

Terug thuis dus. Het valt me moeilijk. De regelmaat van 't ziekenhuis is weg. Ik moet zelf zorgen dat ik op tijd eet en drink. Moet mezelf bezighouden. En dat is mentaal niet altijd makkelijk. Bezigheidstherapie zoeken dus. Want van enkel tv kijken word ik gek. Schilderen op nummer dan maar en misschien ook weer een puzzel beginnen, kwestie van afwisseling te hebben. En dat puzzelen kan je ook samen met iemand doen en ondertussen wat praten. Benieuwd of het gaat werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten