woensdag 22 januari 2014

Vandaag...


Vanmorgen had ik een CT-scan van de hersenen op het programma staan. Dit om te zien of de bestralingen van de afgelopen weken hun werk gedaan hadden. En uitzonderlijk mocht ik direct erna op consultatie bij mijn Prof voor de bespreking van het resultaat en de verdere planning.

Om 8 uur was ik present, nuchter en wel, in de wachtkamer. Met een lichte vertraging mocht ik me laten doorlichten. 5 minuutjes en het was al klaar. 

Op naar de consultatie dan maar. Daar aangekomen zeiden ze dat we toch nog even naar de cafetaria mochten, tot 10 uur, voor de resultaten er zouden zijn. Koffie gaan drinken, boek gelezen, tijd verdreven,... 

10 uur, we staan er weer. Nog een half uurtje geduld en dan was het mijn beurt. Als eerste zie je altijd een assistent dokter die de eerste vragen stelt en wat onderzoekjes doet. Daarna gaat hij/ zij dit bespreken met de Prof en komt hij mee binnen. Het onderzoekje nu was de pijn aan mijn rechterbeen. Hier heb ik al een tijd last van en dit komt van de rug voort. Mijn bovenbeen voelt gedeeltelijk verdoofd en zou iets met een zenuw te maken kunnen hebben. Ook al omdat ik daar minder kracht in heb. Voor de rest geen fysieke klachten.

Half uurtje wachten weer op de Prof. Zijn conclusie, na een rustige babbel, was om dringend een NMR te laten maken om dat van de rug uit te pluizen. En van daaruit gaan we dan weer voort.

Het resultaat van de bestraling was trouwens vrij positief, die heeft zijn werk gedaan. Het vocht rond het plekje in de hersenen is minder, wat goed is. Maar wat vooral de bedoeling was van de bestralingen, en nieuw voor mij, is het vatbaarder maken voor chemo. Chemo werkt via het bloed en dit komt niet in voldoende mate in de hersenen. Daar zit een soort van barrière. Nu door de bestraling is dat minder en kan de chemo daar beter zijn werk doen. Goed nieuws dus, want de chemo volgt sowieso.

Wanneer de chemo start is afhankelijk van het resultaat van die NMR. Die staat morgenavond al gepland. Indien er niets moet ondernomen worden voor de rug kunnen ze quasi onmiddellijk starten. Indien wel, tja dan moet dat eerst opgelost worden voor we verder kunnen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten