vrijdag 24 januari 2014

Hoofddoek versus Pruik


Mijn haar, dat is er niet meer. Dat was de enige zekerheid die ze konden geven. Door de bestralingen van mijn hoofd zou alles uitvallen. Emotioneel heb ik daar van afgezien. Kaal zijn, dan kan je niet meer verstoppen dat je ziek bent, je ziet het zelf elke morgen in de spiegel, je voelt het... 

Na een tijdje heb ik het toch moeten aanvaarden, er is geen andere mogelijkheid. En heb ik ook beslist, samen met vriendjelief, om een pruik aan te schaffen. Dure grap, maar alles wordt netjes terugbetaald door de verzekering. 
Maar die pruik, helemaal mijn vriend is hij niet. Ik vind het snel irriteren en nu het wat kouder wordt is het precies of ik niks op mijn hoofd heb. Het comfort van een muts met sjaaltje is beter. Dat is zachter voor mijn tere hoofdhuid. En je kan er ook mooi mee combineren. Dus wissel ik af. Als ik ergens naartoe ga zet ik de pruik makkelijker op, je ziet het niet, dus de mensen die het niet weten bekijken je niet met medelijden.

Maar thuis draag ik constant een hoofddoek/mutsje. En ik heb er vandaag 3 nieuwe geleverd gekregen met de post, hele mooie. En superzacht op mijn hoofd doordat het een mutsje is met een sjaal aan vastgemaakt. Ik ben er heel blij mee. Hieronder een "selfie". Zo kunnen jullie zelf oordelen, want reageren mag ook natuurlijk, daar wacht ik nog op. ;-)




3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu nog een setje oorverwarmers en je kan de winter tegemoet, lieve schat ! xs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer te antwoorden, maar blijkbaar komen mijn reacties niet altijd door. Het staat je goed!! Ik heb zoveel bewondering voor je!

    BeantwoordenVerwijderen